Thursday, April 28

tips tolak cinta sahabat karib .

assalamualikun semua .. 
penah x korg rase ape yg cm tajok entry tu?
mungkin da penah atau xpenah kn . so, pd yg xpena nie bonus utk korg .
pd yg da pena rase, cite lme kot, abaikan . ngehh2 .
okea .ekyn na share cerite kat sinie sblum ekyn bg tips.
 ekyn pena rase keadaan tu dan timbul perasaan berbagai2 tawu .
memang kteorg cple, tp xlme .
na tawu sbab ape?
sb bile kite membr, lain sgt, then, bile kite cple memg totally bbeza gilakk ! 
cerite tu dah pon berakhir awal tahun 2011 . 
kteorg memg ssuai jd kawan je lha .
na bercinte , waahh . tidak2 .
mle2 ekyn tpker nak tolak dye, xna trime, but ekyn pker if ekyn x accept ye, kteorg akn jd xrpt mcm byase ,
but, totally wrong !
sdeyh sgt (tu dlu lha, sekrg x, cme tringt2 jea, ), pdahal pas kteorg break-up lgi trok . until now ktorg xcntect ,sbb lpas break-up msing2 wat hal sndry .
mule2 ade jgk na baik . tp ntaa , ttbe da xde perasaan da nak baik nan ye, he also like that , sb tu lha diam cm tu jea .
okea , da terlalu bnyk ekyn bebel an3 . waaa ! lbih2 suda. 
okea. meh sinie ekyn ade sedikit ilmu na share with u all semua .

10. Cara nak tolak cinta sahabat karib .

1. Menyatakan kepadanya secara berterus-terang bahawa kamu tidak sesuai untuk bercinta dengannya kerana kamu menganggap dia adalah sahabat karib dunia dan akhirat.
2. Menyatakan kepadanya sekiranya kamu menjadi kekasihnya, kamu tidak mungkin boleh mengikut kehendak, arahan dan permintaannya.
3. Kamu dan dia tidak sesuai kerana, selama ini kamu bersikap brutal ketika bersama dia dan tiada ciri2 kekasih yang sejati.
4. Kamu tidak pernah terfikir untuk bercinta dengannya kerana ketika bersahabat pun anda tidak peduli dengan kehadirannya.
5. Menerangkan kepadanya bahawa masih ramai lagi gadis/jejaka diluar sana yang mempunyai ciri2 pasangan yang diidamkan olehnya.
6. Cuba mengelakkan diri kamu daripada bertembung dengannya ditempat kerja, sekolah atau ditempat yang anda dan rakan2 lain selalu berkumpul.
7. Jelaskan padanya anda lebih sayangkan ikatan persahabatan anda daripada menjadi seorang kekasih yang perlu ada komitmen dan bersifat setia.
8. Kamu jelaskan padanya bahawa kamu lebih mesra dan selesa sekiranya tetap terus berkawan sahaja kerana kamu sudah tahu perangainya ketika kamu menjadi sahabatnya dulu.
9. Nyatakan padanya bahawa kamu sudah mempunyai calon dan bakal kekasih yang sesuia dengan diri kamu. Tapi harus diingat jelaskan secara baik kerana kamu mungkin hilang kawan baik yang kamu sayang.
10. Bertegas dengan penderian kamu sekiranya kamu betul2 tidak dapat menerimanya. Ikut kata hati kamu dan jangan termakan pujuk rayu si dia. Akhir sekali katakan dan tegaskan kepadanya .
KAU MASIH SAHABATKU


so to all, boleyh xek follow nie? if xboleyh xpe. ekyn cume na share saje . 

p/s : even ekyn skrg da ade cple pon . ekyn msih teringt tp perasaan sygg tu xde lha. cme tringt dan ekyn sekrng bpegang pade prinsip xkan cple nan kwan ak sndri lagi. ! xD

ringankan jari untuk tekan like ini, terima kasih, sayang awak !

No comments: