Friday, November 16

Dear YOU

Guys! What's up ? Hopefully healthy in pink .Actually have been long time I tak updated blog ni kan..Yes memang I dah lama tak updated blog ni.And i malas nak bukak pn sebab most of the story the memories yang boleh buat i looking back from my past .Seriously when read all the old stories bout me .Feels like I terlalu banyak habeskan masa dengan blog .Dengan lain kata ,blogger tegar kan. Hikhik .So Thanks for reading my blog .Follow up my life and feel free to read this .Here my stories is about my heart has been hurt by someone who those is i thought can care it with faithfully and sincerely .

I had feels that I want to have a serious relationship.Bukan hubungan sekadar bersuka-ria macam budak-budak yang imatured untuk kenal apa itu RELATIONSHIP. Mengikut apa yang I tahu LOVE IS BLIND it's not mean that just the Love is Blind but from that the meaning for those words are " Apabila kita mula menyukai atau menyayangi seseorang itu jangan sampai kita tak nampak KELEMAHAN dia sehingga kita menjadi buta untuk nampak semua keburukan dia.Hanya kebaikan dia sahaja yang kita nampak. Itu dimaksudkan dengan BUTA .And I have learnt from that .

Untuk memulakan sesuatu perhubugan tempoh masa untuk mengenali seseorang itu penting untuk membina sesuatu hubungan but for me it is just a numbers.When we get that person's who is we want to have a relationship,at the same time we will know who is he/her cause apa perangai or habits that she/he show to you is the real they are. But people always waiting for a long time to make a relationship .Am I right?

I dah penah rasa memainkan hati and perasaan orang. Tapi tu masa mula-mula untuk berjinak dalam Couple-ing .Itu masa Form1 and so on.Now I thought this is KARMA .What we doin we'll get back .It is not cool bila kita memainkan perasaan orang.Memang tak cool sangat ,dan I dah dapat rasa macam mana rasa bila disakiti .

Pada permulaan perkenalan setiap hubungan sangatlah manis,sehinggakan I seorang yang sangat ego dan tak mudah ada perasaan dengan lelaki pun boleh menjadi lemah bila I dah  disakiti .Cukup untuk beberapa kali I dah rasa I ditinggalkan tanpa alasan.I dibiarkan macam bertepuk sebelah tangan .But at the same time dia lah dah melayan kita bagaikan memberi kita seribu kebahagiaan seperti rasa dihargai dan merasa kita disayangi oleh seseorang yang akan membuat hari-hari kita lebih indah bila ada kehadiran seseorang yang akan memberi kita lebih .

I hampir gagal untuk teruskan hidup I sebagai seorang hamba Allah dan seperti dia sahaja yang ada dalam hidup I, sedangkan keluarga dan sahabat-sahabat I sentiasa disamping I.Alhamdulillah I have my parents who is still support me .She told me that "Satu hari nanti akan ada seorang lelaki yang lebih baik dan boleh mendorong kakak sampai ke syurga yang diredhai Allah" . Agak susah untuk aku terima semua tu sehinggalah sahabat-sahabat I sentiasa bantu I untuk lupakan dia sehinggalah hari ni .

Selepas sorang-sorang orang yang penting dalam hidup I dah pergi membawa haluan masing-masing hidup I kosong ,hati I kosong .Semua orang boleh nampak I senyum ,I ketawa .Hanya yang Esa lebih mengenali hamba-Nya yang selemah-lemahnya ini untuk teruskan hidup .Walaupun hidup I dikelilingi orang yang ceria,yang berlawak,bergembira sepanjang masa tetapi bila I sorang-sorang I sahaja yang akan rase semua kesedihan dan kekosongan itu. Actually I tak pernah mintak I nak fikir I nak merasakan ade perasaan macam ni terhadap lelaki-lelaki yang I anggap bertuah dapat menjadi sebahagian dalam hidup I .

Untuk semua pengalaman yang I penah hadapi dan I pernah rasa I menjadi lebih matang.Tetapi untuk mengenali lelaki dan mengharapkan hati I untuk lelaki lagi tak mudah untuk I terima seseorang.I rela hidup bersendirian daripada hati I cukup disakiti dan dipermainkan lagi .Tersangatlah sakit dan susah untuk diterima sehinggalah sekarang .Itu dipanggil pengalaman hidup .Umur I dah mula cecah ke 20tahun.Mencari seseorang untuk mengisi hidup I masih lagi tercari-cari .

Sesuatu penantian amat menyakitkan , untuk menanti seseorang yang kita dah sayang dan kita dapat rasakan dia adalah sesuatu untuk kita teramat sakit apabila dia juga tak rasa apa yang kita rasa .Untuk membuat seseorang sayang kita sepertimana kita sayang dia.Tak mudah semua tu.Menunggu sesuatu yang sangat tak pasti bukan mudah dengan caranya yang menyakinkan kita yang dia sangat pedulikan kita,cara dia yang memberikan bahagia dan gembirakan kita dengan gelak tawa bersama .Ia seperti memberi harapan yang sangat pasti dia adalah untuk kita walaupun dia hanya sekadar seorang kawan .Kawan yang memberi seribu makna .Iaitu bukan hanya sekadar kawan biasa .Tetapi kawan yang lebih daripada itu.

Kesimpulannya,untuk bercinta pada I belum tiba masa I merasa benda tu semua .Cukup selama I hidup I dah rasa benda-benda tu semua.I akan lebih berhati-hati untuk memilih kaca dan permata dalam kehidupan I .The valueable person that I had is my Family .My Friends .No matter what easy and difficult condition i'm still have them. Love with Allah's is also the greatest one I have .In every problems he is still helping me .Firstly he test me with a difficult situation but till once he gave me the happiness moments I'm the happiest person in the world .I wish in any situations I am not forget who's gave me everything . Take care guys ! Good luck .All da bestttttt .May Allah bless uolssss! Xoxo




 


ringankan jari untuk tekan like ini, terima kasih, sayang awak !

No comments: